Psychologia agresji:

wybrane problemy

Autorzy:
Marzanna Farnicka
Hanna Liberska
Dorota Niewiedział
Wydawcy:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2016)
IBUK Libra (2016)
ISBN:
978-83-01-18101-7, 978-83-01-18927-3
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
książki

Książka "Psychologia agresji. Wybrane problemy" to bardzo interesująca i naukowo dojrzała praca. Napisana jest ona z myślą podsumowania dotychczasowej wiedzy i najnowszych badań nad agresją, jak i przedstawienia własnego autorskiego modelu agresji m.in. na podstawie badań własnych. Książka składa się z trzech dobrze skomponowanych części, które obejmują osiem rozdziałów. Książka przedstawia swoiste autorskie kompendium wiedzy na temat agresji i jest to dokonanie interesujące, choć do końca nie wyczerpujące tego zagadnienia. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że agresja jest zjawiskiem wieloaspektowym. "Przeprowadzone analizy teoretyczne i metodologiczne oraz zaprezentowane wyniki badań dostarczają zarówno odpowiedzi na kluczowe pytania dotyczące fenomenu agresji, jak i podstawy do postawienia kolejnych pytań na temat możliwości eksplorowania zachowań agresywnych i ich nowych przejawów." Z recenzji prof. dr hab. Augustyna Bańki Książka składa się z trzech części zawartych w ośmiu rozdziałach i stanowi kompendium wiedzy na temat agresji. Mocną stroną książki jest odniesienie zjawiska agresji do stadiów rozwoju człowieka. Autorzy nie tylko prowadzą dialog na temat definicji, rodzajów agresji czy dawnych i nowszych teorii tłumaczących agresję jako immanentny element życia społecznego, lecz także rozpatrują znaczenie agresji w różnych okresach życia, jak: adolescencji, dojrzałości (np. zespole "pustego gniazda") i co szczególnie ciekawe: agresji w okresie starzenia się i starości (przy uwzględnieniu procesów neurodegene­racyjnych).
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo