Mur

Tytuł oryginalny:
Mur
Autor:
Jean-Paul Sartre (1905-1980)
Tłumacz:
Jerzy Lisowski (1928-2004)
Wydawcy:
Zielona Sowa (2005)
Czytelnik (1958-1999)
Wydane w seriach:
Biblioteka "Czytelnika"
Arcydzieła Literatury Światowej - Zielona Sowa
Nike
Autotagi:
druk
Więcej informacji...
3.5 (2 głosy)

Każde z opowiadań zamieszczonych w tomie Mur może być traktowane jako prolegomena do późniejszych dzieł filozoficznych autora; tematyka wolności, odpowiedzialności, poczucia bezsensu została tu podana w bardzo przystępnej formule. Jednakże nie wolno zapominać, iż Sartre tworzył prozę o ambicjach artystycznych. Mur świetnie uprzytamnia, na czym owe ambicje się zasadzały. A zasadzały się na tworzeniu literatury o człowieku ścierającym się z problemem egzystencji, która albo go przerasta, albo mu ciąży.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Dzieciństwo wodza Intymność Herostrates Pokój
Autor:Jean-Paul Sartre (1905-1980)
Tłumacz:Jerzy Lisowski (1928-2004)
Redakcja:Jerzy Lisowski (1928-2004)
Wydawcy:Zielona Sowa (2005) Czytelnik (1958-1999)
Serie wydawnicze:Biblioteka "Czytelnika" Arcydzieła Literatury Światowej - Zielona Sowa Nike
ISBN:83-07-01236-8 83-07-02698-9 83-7389-926-X 83-07-01236-9 83-07-012336-8
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 12 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo