Witamina N

Tytuł oryginalny:
Vitamin N
Autor:
Richard Louv
Tłumacz:
Dorota Skowrońska
Wydawcy:
Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja (2016)
Mamania Anna Zdrojewska-Żywiecka (2016)
Grupa Wydawnicza Relacja
ISBN:
978-83-65087-60-7
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki
wychowanie
4.0

W swoim świetnie udokumentowanym bestsellerowym "Ostatnim dziecku lasu" Richard Louv zwrócił uwagę na wyobcowanie współczesnych dzieci ze środowiska naturalnego i wprowadził do debaty termin "zespół deficytu natury". Udowodnił, że mocna więź z naturą ma ogromny wpływ na dzieci - wzmacnia potencjał intelektualny, kreatywność i zmniejsza ryzyko chorób cywilizacyjnych. Teraz pokazuje, jak praktycznie dokonać prawdziwej zmiany w swoim życiu. "Witamina N" pomoże odzyskać naturalną radość z kontaktu z przyrodą. Recepta zawiera: - 500 pomysłów na aktywność dla dzieci i dorosłych, - wiele inspirujących historii, - porady, jak zejść na ziemię, - propozycje zmian dla rodziców, nauczycieli i lokalnych społeczności. "Witamina N" to jedyny w swoim rodzaju praktyczny przewodnik nie tylko dla zaniepokojonych rodziców, ale też dla wszystkich tych, którzy szukają pomysłów na przywrócenie dzieciom możliwości nieskrępowanego kontaktu z przyrodą - dla nauczycieli i wychowawców, osób pracujących z dziećmi i dyrektorów szkół zainteresowanych efektywną edukacją ekologiczną. "Witamina N" to też przepis na świetną zabawę!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Kontakt z przyrodą to najlepsza edukacja dla dziecka. Conajmniej godzina dziennie - recepta na zdrowie.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo