Rodzinna matematyka:

łamigłówki, które rozwijają i bawią

Autor:
Kamila Łyczek
Wydawcy:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2015-2022)
IBUK Libra (2015)
ISBN:
978-83-01-18306-6, 978-83-01-20064-0
Autotagi:
druk
książki
publikacje dydaktyczne
Więcej informacji...

Książka napisana jest dla rodziców dzieci w wieku 6-10 lat, którzy chcą spędzać z dziećmi czas wartościowo. Umożliwia im ona wspólne rozwiązywanie łamigłówek matematycznych uczących dzieci koncepcji matematycznych inaczej niż w szkole - poprzez przykłady i zadania wskazujące regularności, pozwalające ekstrapolować swoją wiedzę. Rodzic w książce otrzyma również instrukcję na temat jego roli w rozwiązywaniu zadań, aby uczyć dziecko, ale nie robić za nie. Zadania skonstruowane są tak, żeby nauczyć dzieci samodzielnego myślenia, przyswoić znacznie szerszy program niż w szkole, przygotować do rozwiązywania problemów niestandardowych, nieomawianych w szkole, co daje im możliwość wzięcia udziału w konkursach matematycznych i olimpiadach. Książka zawiera 124 zadania, każde z podpowiedzią dla rodzica oraz informacją o stopniu trudności i orientacyjnym czasie rozwiązania. Do książki dołączony jest zestaw pomocy edukacyjnych (24 edukrążki i 12 magnesowych patyczków).
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Kamila Łyczek
Ilustracje:Kamila Łyczek Bartosz Dobrowolski Marek Goebel
Redakcja:Agnieszka Chmielińska
Wydawcy:Wydawnictwo Naukowe PWN (2015-2022) IBUK Libra (2015)
ISBN:978-83-01-18306-6 978-83-01-20064-0
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki hobby książki literatura literatura stosowana poradniki poradniki i przewodniki publikacje dydaktyczne publikacje popularnonaukowe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo