Zabójcza zagadka m4t3m4tyk4

Tytuł oryginalny:
Asesinato del profesor de matematicas
Inne tytuły:
Zabójcza zagadka matematyka
Autor:
Jordi Sierra i Fabra
Ilustracje:
Pablo Nunez
Tłumacz:
Karolina Dąbrowska
Wydawca:
Wydawnictwo Akapit Press (2016)
ISBN:
978-83-65345-05-9, 978-83-63345-05-9
Autotagi:
druk
epika
książki
4.0

Adela, Luc i Nico jako jedyni w klasie mają poważne problemy z matematyką. Nie mają głowy do cyfr i tyle! Gdy już wydaje się, że na pewno czeka ich poprawka, pojawia się szansa - mogą jeszcze raz przystąpić do egzaminu. Stawiają się w umówionym miejscu i... nagle widzą ciężko rannego nauczyciela! Mężczyzna przekazuje dzieciom pierwszą z kilku matematycznych wskazówek, które pozwolą znaleźć napastnika. Czy uda im się rozwikłać zabójczą zagadkę?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Ciekawe zachęcenie młodzieży do poznanja zagadek matematyki. Fabuła także zachęca do dalszego czytania i rozwiązywania zagadek.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo