Le Havre

Ilustracje:
Klemens Franz
Autor:
Uwe Rosenberg
Tłumacz:
Przemysław Korzeniewski
Wydawca:
Wydawnictwo Lacerta (2013-2020)
ISBN:
5908445421259
Autotagi:
druk
gry planszowe
ikonografia
literatura
obiekty trójwymiarowe

„Le Havre” to gra o zarządzaniu portem, budowaniu statków oraz wznoszeniu budynków. W każdej turze musisz decydować, czy zabierasz z jednego z siedmiu straganów dobra jednego rodzaju, czy raczej przeprowadzasz akcję w budynku. Ilość dóbr dostępnych na każdym straganie zmienia się w każdej turze, ponieważ towary kumulują się na nich do czasu, aż ktoś je zabierze. Drewno, glina i żelazo są materiałami budowlanymi. Ryb, zboża i bydła będziesz potrzebować do wykarmienia robotników. Korzystając z akcji w budynkach możesz ulepszać dobra - po prostu odwróć żeton na drugą stronę. Drewno możesz przetworzyć na węgiel drzewny w Wypalarni węgla. Drewno będziesz wykorzystywać głównie jako materiał budowlany. Po ulepszeniu dostarczy ci jednak więcej energii niż przed nim. Energia z kolei jest wymagana przykładowo do przetworzenia gliny na cegły w Cegielni. Wypalarnia węgla oraz Cegielnia są jednak tylko dwoma spośród 33 „zwykłych” budynków, które znajdziesz w Le Havre. W pudełku znajdziesz również 36 budynków specjalnych. W każdej grze wykorzystujesz tylko kilka z nich, co powoduje, że każda rozgrywka będzie inna. Z rundy na rundę zwiększa się zapotrzebowanie na żywność. Musisz więc w odpowiednim czasie zbudować w Stoczni drewniane, żelazne i stalowe statki, które dostarczą ci dodatkową żywność w każdej rundzie. Posiadane statki możesz wykorzystać do transportu dóbr dla Armatora, co przyniesie ci zarobek. Statki i budynki możesz kupić (za pieniądze – franki) lub zbudować z posiadanych surowców. Wszyscy gracze mogą wchodzić do wszystkich budynków, jednak wstęp do wielu z nich wymaga poniesienia opłaty wejściowej - przeważnie w formie żywności. Grę zwycięża ten, kto zdobędzie największą fortunę. Obliczysz ją sumując zdobytą gotówkę z wartością posiadanych statków i budynków. W „Le Havre” może grać od 1 do 5 osób. Możesz grać w wariancie pełnym lub skróconym. To gwarantuje dostosowanie poziomu wyzwań do preferencji grających. To wydanie gry zawiera 50 dodatkowych kart!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo