Master

Autor:
Olgierd Świerzewski
Wydawcy:
Edipresse Polska SA (2018)
Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza (2016)
Legimi (2016)
ISBN:
978-83-287-0309-4
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
4.0

Aleks Rymer, specjalista w Green Stone jest niczym cyborg, doskonale wytrenowany najemnik, który zniszczy każdego, kto stanie mu na drodze. Nigdy nie wybacza, nigdy nie zapomina. Jak mało kto opanował szatańskie zasady swego świata i niczym Bóg lub Lucyfer rozdaje karty, decydując, kto przetrwa w jego bezwzględnym świecie. Nikt nie zdoła przed nim uciec, można mu tylko zaprzedać duszę albo umrzeć. Witamy w brutalnym świecie finansowego imperium. Witamy w korporacji.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Olgierd Świerzewski – w wieku szesnastu lat wygrał konkurs dramaturgiczny „Szukamy polskiego Szekspira”, a sam Tadeusz Różewicz dostrzegł w nim wielki talent. Pomimo zachęcających początków literackich swoje życie zawodowe związał z doradztwem prawnym i finansowym. Przez lata pracował dla dużych międ­zyna­rodo­wych­ korporacji, brytyjsko-amerykańskich kancelarii prawnych oraz firmy audytorsko-doradczej z tzw. Wielkiej Czwórki. Był również prze­dsta­wici­elem­ na terenie Polski największej chińskiej firmy prawniczej…* • Początek książki jest nudny. Trudno było mi przez niego przebrnąć. Potem akcja się rozkręca i utwór czyta się o niebo lepiej. Zakończenie było średnie, nie za bardzo mi się spodobało, nie dało do myślenia. • Olgierd Świerzewski pokazuje nam jakie życie mają ludzie pracujący w dużych korporacjach. Ciągły „wyścig szczurów”, walka o względy szefa i eliminacja przeciwników to codzienność bohaterów Mastera. • Aleks Rymer jest bezwzględnym człowiekiem, który idzie po trupach do celu. To kanalia mogąca wyeliminować i wykorzystać wszystko i wszystkich, aby osiągnąć własne cele. Jest pewny siebie, egoistyczny, brutalny, ma zawyżoną samoocenę. Pan Świerzewski przypisał jemu chyba wszystkie negatywne cechy, jakie istnieją. Wątpię, aby jakiś czytelnik go polubił. Mam do niego jako taki szacunek, ale nie chciałbym spotkać go na drodze. • Powieść ma plusy i minusy. Zaletami są: bohaterowie, którzy zostali bardzo dobrze wykreowani, pomysł oraz jego wykonanie, klimat i ciekawy styl pisarski. Wady to: nudny wstęp i niezbyt udane zakończenie. • Cała fabuła kręci się wokół głównego bohatera. • „Nazywam się Aleksander Rymer i przyznaję: nienawidzę ludzi. Nie jest to uczucie bardzo gwałtowne, pełne pasji, ale raczej opisałbym je jako wstręt podobny do tego, który towarzyszy nam na widok karalucha kroczącego dumnie przez środek naszego pokoju, lub irytację, jaką odczuwamy, gdy wokół naszego ucha krąży komar.” • Nie ukrywam, że „Master” spodobał mi się. Nie jest to książka idealna, ale potrafi mocno trzymać w napięciu, jest lepsza od niektórych thrillerów. • Dziwne było dla mnie to, że ludzie, którzy robili interesy z Rymerem dali nabrać się na jego sztuczki. Przecież powinni oni być przygotowani na wszystko. • Jeśli chcesz przeczytać dobrą książkę, która tobą wstrząśnie oraz poznać najtwardszego faceta, jakiego widział świat, sięgnij po to dzieło. • Za przekazanie egzemplarza do recenzji dziękuję Księgarni Tania Książka. Tam Mastera możecie kupić za 33,68 zł. • Tytuł: „Master” • Autor: Olgierd Świerzewski • Wydawnictwo: Muza • Korekta: Sławomira Gibka • Projekt okładki: Mariusz Banachowicz • Wydanie: I • Oprawa: miękka (ze skrzydełkami) • Liczba stron: 527 • Data wydania: 18.05.2016 • ISBN: 978-83-287-0309-4 • ** Źródło – skrzydło książki.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo