Mój tata ma brata czyli Rymowanki o rodzinie

Autor:
Grzegorz Strzeboński
Ilustracje:
Katarzyna Biedroń
Wydawca:
Wydawnictwo Greg (2016)
ISBN:
978-83-7517-675-9, 978-83-7517-676-6
Autotagi:
druk
liryka
rodzina

Najlepsza książka do długich rozmów o rodzinie! Dzieci uwielbiają odkrywać tajemnice rodziny - kto jest czyim bratem, siostrą, wujkiem, dziadkiem; co znaczą dziwne określenia w rodzaju „teściowa”, „zięć”, „szwagier”. Zadają na ten temat wiele pytań, kochają rodzinne albumy z fotografiami. Naprzeciw tym zainteresowaniom wychodzi książka Mój tata ma brata - zbiór lekkich, dowcipnych wierszyków, których wspólną bohaterką jest sympatyczna sześcioletnia Gosia. Dziewczynka opowiada czytelnikom o swojej rodzinie, wyjaśniając familijne zawiłości i często doprowadzając do śmiechu swoimi trafnymi i zabawnymi obserwacjami. Opisuje też święta, uroczystości i ważne wydarzenia, w których uczestniczy razem z rodziną, wyjaśniając, z jakiej są okazji i jak się je obchodzi. Wierszykom towarzyszą kolorowe, ciepłe ilustracje utalentowanej graficzki Katarzyny Biedroń. Zapraszamy do wspólnego czytania!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo