Jak wspierać dziecko w rozwoju:

podręcznik psychoanalizy dla rodziców

Tytuł oryginalny:
Helping young children grow
Autor:
Erna Furman (1926-2002)
Tłumaczenie:
Elżbieta Bohomolec
Sławomir Sikora
Ewa Modzelewska-Kossowska ...
Wydawca:
Jacek Santorski CO Agencja Wydawnicza (1994-2007)
Wydane w seriach:
Psychologia na Co Dzień
Psychologia na Co Dzień - Jacek Santorski & Co Agencja Wydawnicza
ISBN:
83-85386-54-8, 978-83-89763-74-7
98-83-89763-74-5, 978-83-89763-74-5
Autotagi:
druk
literatura
Więcej informacji...

Jak zdobywamy wiedzę o rozwoju dziecka? Proces edukacji, w który wprowadza nas autorka, polega w głównej mierze na odkrywaniu tego, co już wiemy, tylko nie wiedzieliśmy, że wiemy, a więc powiązaniu tego, co podpowiada nam intuicja i doświadczenie, z nowymi informacjami. W części pierwszej autorka analizuje relacje dziecka w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym i przedszkolnym z rodzicami; w części drugiej opisuje okres, w którym dziecko zdobywa umiejętność panowania nad sobą i otoczeniem; w części trzeciej zajmuje się jego rozwojem emocjonalnym. Nie unika przy tym kwestii trudnych i drażliwych, takich jak oswajanie dziecka ze śmiercią, problem maltretowania dzieci czy agresja w rodzinie. [merlin.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Erna Furman (1926-2002)
Tłumaczenie:Elżbieta Bohomolec Sławomir Sikora Ewa Modzelewska-Kossowska Ewa Modzelewska
Wydawca:Jacek Santorski CO Agencja Wydawnicza (1994-2007)
Serie wydawnicze:Psychologia na Co Dzień Psychologia na Co Dzień - Jacek Santorski & Co Agencja Wydawnicza
ISBN:83-85386-54-8 978-83-89763-74-7 98-83-89763-74-5 978-83-89763-74-5
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana podręczniki
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 7 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo