Bajki, które leczą

Tytuł oryginalny:
More Annie stories
Inne tytuły:
Bajki, które leczą. Cz.2
Autor:
Doris Brett
Tłumacz:
Hanna Dankiewicz ...
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2002-2024)
Wydane w seriach:
Czytajmy Dzieciom
Doris Brett
Autotagi:
druk
Więcej informacji...

To druga część doskonałej i niezwykle mądrej książki "Bajki, które leczą". Skierowana jest do wszystkich rodziców, którzy chcą w sposób twórczy pomóc dzieciom w rozwiązywaniu nurtujących je problemów. Autorka przedstawia ciekawe historyjki, które rodzice mogą opowiadać (lub czytać) swoim pociechom. Poruszają one ważne kwestie, między innymi rozwodu, nowej rodziny, nieśmiałości czy relacji z rodzeństwem. Bajki te stanowią skuteczną technikę terapii, a rodzice stają się doskonałymi terapeutami! Bajka może być lekiem na całe zło. Kiedy nasze dziecko czegoś się boi lub czymś martwi, a my nie bardzo wiemy, jak mu pomóc, doskonałym środkiem okazuje się specjalnie skonstruowane opowiadanie. Dzięki tej książce rodzice nauczą się, jak opowiadać bajki, jednocześnie rozwiązując problemy dziecka i umacniając z nim więź. Zamieszczone tu historyjki autorka wymyśliła kiedyś dla własnej córki. Każdą z nich można jednak bez trudu przekształcić i dostosować do potrzeb własnego dziecka, które z radością przyjmie opowiadanie stworzone specjalnie dla niego!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Bajki, które leczą. Cz.2 More Annie stories. Therapeutic storytelling Techniques cz. 2
Autor:Doris Brett
Tłumaczenie:Hanna Dankiewicz Małgorzata Trzebiatowska Elżbieta Zubrzycka
oraz:Hanna Dankiewicz
Wydawca:Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2002-2024)
Serie wydawnicze:Czytajmy Dzieciom Doris Brett
ISBN:83-87957-65-8 978-83-7489-327-5 978-83-7489-328-2 978-83-7489-428-9 978-83-7489-429-6 978-83-8258-184-3 978-83-87957-67-4 978-83-7489-42 978-83-7849-429-6 978-83-87957-065-0
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk książki literatura literatura stosowana podręczniki poradniki poradniki i przewodniki psychologia publikacje dydaktyczne publikacje popularnonaukowe wychowanie zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 48 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo