Gdzie jest Nemo

Tytuł oryginalny:
Finding Nemo
Redakcja:
Tomasz Klonowski
Instytucja sprawcza:
Disney Storybook Artists
Wydawca:
Wydawnictwo Egmont Polska (2016)
Wydane w seriach:
Kocham Ten Film
ISBN:
978-83-281-1201-8
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
3.0

Nemo jest młodym błazenkiem półsierotą. Chcąc udowodnić swoją dorosłość ciut nadopiekuńczemu ojcu, wpada w nie lada tarapaty. Złapany w sieć, trafia do akwarium w gabinecie dentystycznym w Melbourne. Ojciec, dotąd ostrożny i bojaźliwy, wyrusza w daleką i niebezpieczną podróż w poszukiwaniu syna... "Gdzie jest Nemo" to wzruszająca opowieść o poznawaniu siebie, dorastaniu do odpowiedzialności i akceptacji odmienności.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Ogólnie ok, choć książka napisana łamanym językiem.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo