Nowy w klasie 1b

Tytuł oryginalny:
Ny i klassen
Autor:
Helena Bross
Ilustracje:
Christel Rönns
Tłumacz:
Adriana Gruszczyńska
Wydawca:
Wydawnictwo Debit Anna i Witold Wodziczko (2006-2010)
Wydane w seriach:
Klasa 1b
Uczę się Czytać
Klasa 1b - Helena Bross
Uczę się Czytać - Helena Bross
ISBN:
978-83-8057-040-5, 978-83-8057-067-2
83-8057-067-2, 978-8357-067-2
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
zbiory opowiadań
Więcej informacji...

Franek właśnie się przeprowadził do nowego miasta i nikogo tu nie zna. Martwi się, że będzie miał kłopoty i nieprędko się z kimś zaprzyjaźni. Czy przyjdzie mu samotnie spędzać przerwy? Czy tutejsze dzieci w ogóle zechcą z nim rozmawiać? Chłopiec, pełen obaw, trafia do klasy I b. A tu okazuje się, że koledzy chętnie przyjmują go do wspólnych zabaw. Franek ani się nie obejrzał, jak został jednym z nich. Prawdziwa zgrana klasa zawsze jest otwarta dla nowych uczniów!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Tyt. oryg.: Ny i klassen, Nowy w klasie pierwszej b
Autor:Helena Bross
Ilustracje:Christel Rönns
Tłumacz:Adriana Gruszczyńska
Opracowanie:Patrycja Zarawska
Wydawca:Wydawnictwo Debit Anna i Witold Wodziczko (2006-2010)
Serie wydawnicze:Klasa 1b Uczę się Czytać Klasa 1b - Helena Bross Uczę się Czytać - Helena Bross
ISBN:978-83-8057-040-5 978-83-8057-067-2 83-8057-067-2 978-8357-067-2
Autotagi:beletrystyka druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 13 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo