Jak Gapa został pilotem

Autor:
Robert Zawada
Ilustracje:
Zbigniew Dobosz
Wydawca:
Księgarnia Wydawnictwo Skrzat Stanisław Porębski (2016)
ISBN:
978-83-7915-320-6, 978-83-7915-339-8
Autotagi:
druk
książki
powieści
4.0

Zastanawialiście się kiedyś, kim chcielibyście zostać w przyszłości? A może jeszcze się wahacie? Gapa, bohater tej książki, nie ma cienia wątpliwości, że jego wymarzony zawód to pilot. Tylko jak osiągnąć cel, gdy jest się trochę roztargnionym i powolnym? W zdobyciu odpowiednich kwalifikacji pomagają mu porucznik Śmigło, panowie Kursik, Piorunek i Musztra. Gapa kończy szkołę dla pilotów. I choć to tylko sen, kto powiedział, że nie może stać się kiedyś prawdą? Zwłaszcza wtedy, gdy ktoś czegoś bardzo pragnie i konsekwentnie dąży do celu. Książka nie tylko dla chłopaków! Dziewczyny też mogą zostać pilotami!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo