Cuda przeszłości

Tytuł oryginalny:
Distant marvels
Autor:
Chantel Acevedo
Tłumacz:
Agata Ostrowska
Wydawca:
Wydawnictwo Czarna Owca (2015-2016)
Wydane w seriach:
Szmaragdowa Seria
ISBN:
978-83-8015-125-3
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
3.0

Kuba, rok 1963, tuż po rewolucji Fidela Castro. Nad wyspą szaleje Flora, jeden z najbardziej niszczycielskich huraganów w historii. Władze ewakuują mieszkańców. Siedem kobiet trafia do dawnej rezydencji gubernatora. Na zewnątrz szaleje sztorm, a w małym pokoju na piętrze María Sirena snuje niewiarygodną opowieść o swoim dzieciństwie, które przypadło na okres kubańskiej wojny o niepodległość, i o matce, wspaniałej kobiecie, która walczyła, kochała, marzyła i cierpiała nie mniej niż jej mąż rebeliant. María Sirena, niczym współczesna Szeherezada, musi opowiedzieć swoją historię, aby pomóc towarzyszkom przetrwać i ocalić nadzieję.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • O Kubie w książce niewiele, a na to liczyłam. Ale jednak polecam, może i smutna, ale ciekawa historia życia pewnej kobiety.
  • Nie przekonała mnie ta pozycja, nie przyciągnęła mnie do siebie historia Marii Sireny. Może nie trafiłam z książką w czas. Może nie pasuje ona na lato, na urlop. Wg mnie jest smutna. Chora, stara kobieta opowiada o swoim tragicznym życiu: stracone dzieciństwo, młodość w okresie walk o niepodległość, miłość bez szans na przyszłość, utrta syna, śmierć męża, brak więzi z córką to wszystko przygnębia. Trzeba jednak przyznać, że to samo życie.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo