Współczesna czarownica

Autor:
Deborah Blake
Tłumacz:
Joanna Żywina
Wydawca:
Wydawnictwo Illuminatio (2016)
ISBN:
978-83-65170-65-1
Autotagi:
druk
książki
Źródło opisu: Krośnieńska Biblioteka Publiczna - Katalog główny
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Magia jest w naszym życiu i nie można temu zaprzeczyć. Współczesne czarownice nie są jednak tymi, które znamy z popkultury. Obecnie to kobiety, które ponoszą konsekwencję własnych czynów, są odpowiedzialne i rozwijają się duchowo. Każda z nich może obrać własną ścieżkę magiczną, wprowadzać praktyki, które lepiej rozumieją, i osądzać, co chcą osiągnąć za ich pomocą. Co jednak zrobić w czasach, gdy zajmujemy się pracą, rodziną, karierą, przyjaźniami i zainteresowaniami? Jak pogodzić życie codzienne z praktykowaniem rozwoju duchowego? • Współczesna czarownica Deborah Blake to coś na kształt poradnika dla kobiet. Pokazuje, co oznacza w naszych czasach bycie „czarownicą”, czym jest czarostwo i jakie są jego praktyki. Nawet w codziennych czynnościach możemy odwoływać się do magii – na przykład witając dzień i dziękując za jego koniec, dodając zioła do dań, które gotujemy, ale też będąc świadomym człowiekiem. • Książka jest interesująca z kilku powodów. Po pierwsze pokazuje, że bycie współczesną czarownicą wcale nie oznacza biegania po łąkach w świetle księżyca i rzucania zaklęć na wrogów. To przede wszystkim świadome życie, branie odpowiedzialności za swoje czyny i pomaganie innym. To odnawianie więzi z naturą, dbanie o innych, życie zgodnie z porami roku. To wykorzystywanie tego, co w ludowej mądrości znane jest od dawna – ziół, faz księżyca, powtarzanie mantr. • Po drugie autorka ciągle przytacza jakieś przykłady z własnego życia. Wzbogaca to lekturę i uwiarygodnia ją. Czytelnik może zobaczyć, jak radzić sobie z jakimiś sytuacjami, poznaje lepiej autorkę Współczesnej czarownicy i rozumie, że dróg czarostwa może być wiele. Poza tym są w książce podrozdziały innych osób, które dopełniają obraz możliwości użycia magii na co dzień. • Po trzecie autorka postarała się nie tylko o bogaty materiał, który zaprezentowała swoim czytelnikom, ale też o spis książek i osób, które mogą nas zainspirować do dalszej nauki i poszukiwania. Sama treść książki jest już bardzo szeroko rozbudowana, można się z niej dużo dowiedzieć, ale dodatkowy materiał na pewno zaciekawi czytelników. • Książka jest bardzo ładnie wydana. Już sama okładka przyciąga wzrok, ale zawartość tej pozycji także jest godna uwagi. Tekst posiada wiele przykładów, pojawiają się listy z punktami, a kolejne „metody” zostały wyróżnione, łatwo przejść od podrozdziału do kolejnego. • Jeśli chodzi o Współczesną czarownicę, to spodoba się ona tym, którzy szukają pozycji mogącej ich zainspirować. Jeśli lubicie czytać o magicznych praktykach w życiu codziennym i chcecie coś zmienić w swoim życiu, sięgnijcie po tę pozycję. To lektura, która pokazuje, że współczesne czarownice nie są od latania na miotłach, wręcz przeciwnie, i że każda z nas w części nią jest, nawet jeśli nie zdaje sobie z tego sprawy.
    +2 trafna
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo