Zaproszenie

Realizacja:
Wojciech Nowakowski
Wydawca:
Wytwórnia Pomocy Dydaktycznych (2009)
Wydane w seriach:
Wideoteka Edukacyjna
Autotagi:
DVD
Źródło opisu: Centrum Doskonalenia Nauczycieli Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Koninie - Katalog księgozbioru

1.Pokłon królowej-Wisła: Barania Góra, Wisła, Ustroń, Istebna, Jaworzna, Koniaków, 2.Orkanie prowadź: Rabka, Ludzmierz, Chochołów, Watów, Nowy Targ, 3.Skarby Wiślicy i okolicy: Skorosice, Wiślica, Pińczów, Szydłów, Kurozwęki, 4.Wielka Polska: Września, Grybów, Ostrów Lednicki, Szrenica, Kórnik, 5.Calisią w przeszłość, 6.Wolin: Płoty, Stargard Szczeciński, Pązino, 7.Dziej się historio: Łąd, Warta, Pyzdry, Borzykowo, Giecz, 8.Pod skrzydłami wielkiej sowy: Srebrna góra, Walim, Jedlina Zdrój, Nowa ruda, Wielka Sowa, 9. Piwo pana hrabiego: Tychy, Jankowice, Goczałkowice Zdrój, Pszczyna, Promienice.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo