Muzykowanie metodą cyfrowo-literową z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu lekkim

Autor:
Tadeusz Wolak
Wydawca:
Oficyna Wydawnicza Impuls (2010)
ISBN:
978-83-7587-219-4
Autotagi:
artykuły
druk
książki

1. Wstęp; 2. Edukacja muzyczna uczniów z niepełnosprawnością intelektualną; 3. Zdolności muzyczne uczniów z niepełnosprawności intelektualną a ich wrażliwość muzyczna; 4. Przydatność cyfrowoliterowego zapisu muzyki (cylinomuz) w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną; 5. Modyfikacja zasad muzyki w cyfrowoliterowej notacji muzycznej (cylinomuz); 6. Puls, rytm, metrum, tempo; 7. Cyfry i litery jako zastępcze nuty dla niepełnosprawnych dzieci; 8. Dobór instrumentów i repertuaru do muzykowania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną; 9. Muzykowanie na instrumentach perkusyjnych z zastosowaniem literowej notacji muzycznej (linomuz); 10. Muzykowanie na instrumentach klawiszowych z zastosowaniem literowej notacji muzycznej (lino-muz); 11. Muzykowanie na fletach prostych sopranowych z zastosowaniem cyfrowej notacji muzycznej (cynomuz); 12. Projekty instrumentów muzycznych dostosowanych do potrzeb dzieci niepełnosprawnych; 13. Edukacja muzyczna a terapia muzyką i socjalizacja uczniów z niepełnosprawnością intelektualną; 14. Muzykowanie na przykładzie zespołu muzycznego Promyk ze Specjalnego Ośrodka Szkolno Wychowawczego Nr 2 w Krakowie.[JK]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo