O psie, który jeździł koleją:

notaki na marginesie, szczegółowe opracowanie, streszczenie

Autor:
Roman Pisarski (1912-1969) ...
Opracowanie:
Lucyna Szary
Ilustracje:
Katarzyna Bilska ...
Wyd. w latach:
1970 - 2024
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...

"O psie, który jeździł koleją" to książka, która rozczula nie tylko miłośników tych zwierząt! Jest lekturą szkolną, co sprawia, że już w dzieciństwie młody człowiek może sięgnąć po historię dzielnego czworonoga. Książka Romana Pisarskiego oparta jest na prawdziwej historii. Jej pierwowzorem był Lampo, kundelek pochodzący z Włoch. W latach 50. ubiegłego wieku żył we Włoszech wyjątkowy pies. Lampo żył we Włoszech w latach 50. Posiadał niebywałą, jak na psa umiejętność - potrafił samodzielnie podróżować koleją. Dzielny piesek zdawał się zawsze trafiać tam, gdzie chciał pojechać. Historia pieska opisanego w książce O psie, który jeździł koleją podbiła serca polskich czytelników. Roman Pilarski opowiada historię Lampo, a także ludzi, których pies spotkał na swej drodze. "O psie, który jeździł koleją" to historia przyjaźni miedzy człowiekiem i jego najlepszym przyjacielem. To opowieść o przywiązaniu, tęsknocie i prawdziwym oddaniu. [www.taniaksiazka.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:notaki na marginesie, szczegółowe opracowanie, streszczenie
Autorzy:Roman Pisarski (1912-1969) Katarzyna Bilska Ewa Bogucka-Pudlis Stanisław Rozwadowski (1923-1996) Jolanta Urban Wydawnictwo Kama St Rozwadowski
Opracowanie:Lucyna Szary
Ilustracje:Katarzyna Bilska Ewa Bogucka-Pudlis Anna Gutkowska
Wydawcy:Wydawnictwo Edukacyjne Greg (2016-2024) Wydawnictwo Sara (2001-2004) Editions Spotkania (1994) Krajowa Agencja Wydawnicza (1980-1989) Biuro Wydawniczo-Propagandowe RSW Prasa Książka Ruch (1973) Biuro Wydawnicze Ruch (1970) Wydawnictwo Literat Wydawnictwo Greg
Serie wydawnicze:Lektury Szkolne Lektura Lektura (Greg) opracowanie polecane przez nauczycieli i egzaminatorów Kolorowa Klasyka Obowiązkowe Lektury Szkolne Lektura z opracowaniem
ISBN:83-03-00397-6 83-7297-013-0 83-7297-292-3 83-86235-57-8 978-83-7297-801-1 978-83-7517-613-1 978-83-7517-654-4 978-83-7517-655-1 83-8515-72-6
Autotagi:beletrystyka druk elementy biograficzne epika historia ikonografia książki literatura literatura piękna literatura stosowana opowiadania podręczniki powieści proza publikacje dydaktyczne szkoły podstawowe zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 47 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo