Kundun:

życie Dalaj Lamy

Reżyseria:
Martin Scorsese
Scenariusz:
Melissa Mathison (1950-2015)
Zdjęcia:
Roger Deakins
Kompozytor:
Philip Glass
Wyd. w latach:
1997 - 2005
Wydane w seriach:
Kolekcja Filmów z Wielką Historią w Tle
Gazeta Wyborcza
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
DVD
filmy i seriale
nagrania wideo
Więcej informacji...

Prawdziwa historia chłopca, urodzonego na dalekiej prowincji Tybetu, który zostaje ogłoszony czternastym wcieleniem Buddy, czyli kolejnym dalajlamą. Wierni mianują go zaszczytnym tytułem "Kundun", co oznacza "Obecność". Akcja filmu rozpoczyna się w 1937 roku. Poznajemy drogę życia dalajlamy, przez edukację w klasztorze mnichów buddyjskich, aż po chińską inwazję na Tybet i zmuszenie go do wyjazdu do Indii w 1959 roku... Realizacja dramatu Martina Scorsese trwała siedem lat. Głównego bohatera grało aż czterech aktorów. W tym czasie sam dalajlama przyłączył się do prac nad ostatecznym kształtem czternastej wersji scenariusza, którego autorką była Melissa Mathison ("Czarny Ogier", "E.T."). Zdjęcia kręcono w południowo-centralnym Maroku z udziałem tybetańskich aktorów oraz w plenerach Idaho i Brytyjskiej Kolumbii. Ścieżkę dźwiękową do "Kunduna" napisał awangardowy kompozytor Philip Glass. Film był nominowany do Oscara w 1998 roku w pięciu kategoriach.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:życie Dalaj Lamy
Reżyseria:Martin Scorsese
Aktorzy:Gyurme Tethong Tenzin Thuthob Tsarong Tulku Jamyang Kunga Tenzin Tenzin Thuthob Tenzin Yeshi Paichang Tencho Gyalpo Tsewang Migyur Khangsar
Scenariusz:Melissa Mathison (1950-2015)
Zdjęcia:Roger Deakins
Kompozytor:Philip Glass
Lektor:Tomasz Orlicz
Wydawcy:Monolith Plus (2005) Kino Świat (1999) Best Film Co (1997) Canal IMAGE (1997) Agora Gazeta Wyborcza
Serie wydawnicze:Kolekcja Filmów z Wielką Historią w Tle Gazeta Wyborcza
Autotagi:dokumenty elektroniczne DVD filmy filmy i seriale film i wideo książki literatura nagrania wideo zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 12 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo