Pociągi pod specjalnym nadzorem

Inne tytuły:
Ostre sledovane vlaky
Reżyseria:
Jiří Menzel (1938-2020)
Zdjęcia:
Jaromír Sofr
Kompozytorzy:
Jiří Šust (1919-1995)
Jiri Pavlik
Scenariusz:
Jiří Menzel (1938-2020)
Bohumil Hrabal (1914-1997)
Autor oryginału:
Bohumil Hrabal (1914-1997)
Instytucje sprawcze:
Czeskie Centrum
Black Lion
Wydawcy:
Agora (2011)
Kino Świat International (1966-2007)
Wydane w seriach:
Filmy Pod Specjalnym Nadzorem
Filmy pod specjalnym nadzorem - Hrabal według Menzla
Autotagi:
DVD
nagrania wideo
Więcej informacji...
3.0

Najbardziej znane arcydzieło czechosłowackiej Nowej Fali. Na niewielkiej stacji (podczas II Wojny Światowej) swoją pierwszą pracę rozpoczyna świeżo upieczony absolwent szkoły kolejarskiej. Właśnie tam z młodzieńca staje się mężczyzną. Film na podstawie prozy Bohumila Hrabala. W 1967 roku zdobył Oscara w kategorii Najlepszy Film Nieanglojęzyczny.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Ostre sledovane vlaky
Reżyseria:Jiří Menzel (1938-2020)
Aktorzy:Václav Neckář Josef Somr Jitka Bendová Vlastimil Brodský (1920-2002) Vladimir Valenta
Zdjęcia:Jaromír Sofr
Kompozytorzy:Jiří Šust (1919-1995) Jiri Pavlik
Scenariusz:Jiří Menzel (1938-2020) Bohumil Hrabal (1914-1997)
Autor oryginału:Bohumil Hrabal (1914-1997)
Instytucje sprawcze:Czeskie Centrum Black Lion
Wydawcy:Agora (2011) Kino Świat International (1966-2007)
Serie wydawnicze:Filmy Pod Specjalnym Nadzorem Filmy pod specjalnym nadzorem - Hrabal według Menzla
Autotagi:DVD filmy filmy i seriale film i wideo nagrania wideo
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 4 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo