Okręt

Inne tytuły:
Das Boot
Reżyseria:
Wolfgang Petersen
Aktorzy:
Jürgen Prochnow
Herbert Grönemeyer
Klaus Wennemann ...
Scenariusz:
Wolfgang Petersen
Zdjęcia:
Jost Vacano
Kompozytor:
Klaus Doldinger
Wydawcy:
Kino Świat (1981-2006)
Axel Springer Polska
Wydane w seriach:
Kinoteka Dziennika
Kinoteka Dziennika. Oblicza Wojny
Autotagi:
DVD
filmy i seriale
Więcej informacji...
5.0

Rok 1942 to okres największej aktywności niemieckiej floty, a w szczegolności Kreigsmarine w tzw. "Bitwie o Atlantyk". Niemieckie okręty podwodne atakowały i niszczyły konwoje statków aliantów na szlakach atlantyckich. W niedługim jednak czasie "polowania" U-Bootów wpierane osłoną niemieckich niszczycieli coraz częściej kończyły się niepowodzeniem. Film "Das Boot" opowiada historie jednego z U-Bootów i jego załogi. Tygodnie spędzone w pod wodą, w strachu, klaustrofobii, w monotonii rejsu, w walce i zagrożeniu. Epopeja Petersena w szczególny sposób pokazuje ludzi, marynarzy, ich charaktery i osobowości obnażone w obliczu niebezpiecznej misji, kiedy wiedza, że tylko niektórzy z nich powrócą.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Das Boot Boot
Reżyseria:Wolfgang Petersen
Aktorzy:Jürgen Prochnow Herbert Grönemeyer Klaus Wennemann Klaus Wennmann Hubertus Bengsch
Scenariusz:Wolfgang Petersen
Zdjęcia:Jost Vacano
Kompozytor:Klaus Doldinger
Scenografia:Rolf Zehetbauer
Wydawcy:Kino Świat (1981-2006) Axel Springer Polska
Serie wydawnicze:Kinoteka Dziennika Kinoteka Dziennika. Oblicza Wojny
Autotagi:DVD filmy i seriale film i wideo
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 6 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo