Marcelina i pamięć przodków:

słowa mają wielką moc...

Autor:
Izabela Skorupka
Ilustracje:
Mateusz Lewandowski
Wydawcy:
Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Larix (2007-2017)
Wydawnictwo Axis Mundi (2016)
Wydawnictwo Eklekta (2016)
Legimi (2016)
Wydane w seriach:
Czytak Larix
Czytak Larix 21411-21425
ISBN:
978-83-64980-19-0, 978-83-64980-20-6
Autotagi:
audiobooki
druk
książki
opowiadania
powieści
proza
Więcej informacji...

W coraz szybciej zmieniającym się świecie, pełnym bodźców i cyfrowych gadżetów, powieść "Marcelina i Pamięć Przodków" stara się odnieść do chlubnej tradycji, w której książki staja się źródłem emocjonującej przygody i mogą z powodzeniem konkurować ze światem gier komputerowych i filmów. Jej bohaterka, przez zamiłowanie do czytania, zostaje zamieszana w niesamowitą historię, a wszystko zaczyna się właśnie od książek. "Marcelina..." pokazuje ich świat od najbardziej atrakcyjnej strony, składa obietnicę przeżyć, których dzieci nie znajdą gdzie indziej. "Marcelina i Pamięć Przodków" otwiera świat wyobraźni. Pierwsza część powieści fantastycznej o Marcelinie, która tylko pozornie jest zwykłą jedenastolatką. W jej rodzinie talent pisarski dziedziczy się wraz z klątwą, przez którą dziewczynka zostaje wciągnięta w serię niezwykłych zdarzeń. Trafia do tajemniczego domu, bliźniaczo podobnego do jej własnego. Kim jest tajemniczy kolekcjoner? Jak rodzina Łobzowskich wplątała się w historię pisarzy ciągnącą się od pokoleń? Czy uda im się uwolnić uwięzionych w Bezczasie?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:21422 słowa mają wielką moc...
Autor:Izabela Skorupka
Ilustracje:Mateusz Lewandowski
Lektorzy:Katarzyna Sowińska Bożena Furczyk Katarzyna Adamczewska-Sowińska
Wydawcy:Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Larix (2007-2017) Wydawnictwo Axis Mundi (2016) Wydawnictwo Eklekta (2016) Legimi (2016)
Serie wydawnicze:Czytak Larix Czytak Larix 21411-21425
ISBN:978-83-64980-19-0 978-83-64980-20-6
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD czytak dokumenty elektroniczne druk DVD epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania opowiadania powieści proza rodzina zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 42 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo