Jeżycjada: Ida sierpniowa

Autor:
Małgorzata Musierowicz
Wyd. w latach:
1981 - 2024
Wydane w seriach:
Jeżycjada
Jeżycjada - Małgorzata Musierowicz
Jeżycjada - Nasza Księgarnia
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
5.0

Powszechnie wiadomo, że z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęciach, a w przypadku rodziny Borejków nawet to nie jest pewne. Nie ma jednak wątpliwości, że spędzenie z nimi wakacji przekracza możliwości przeciętnej piętnastolatki, wobec czego Ida wraca do Poznania, choć szybko się okazuje, że jej plan miał sporo wad. Jak choćby tę, że coś musi jeść. Bez wahania podejmuje więc pracę w charakterze damy do towarzystwa pana Paszkowskiego, choć olśniewająca uroda jego wnuka mogła mieć niebagatelny wpływ na jej decyzję. Druga odsłona przygód rodziny Borejków osnuta jest wokół dorastania "rudego kościotrupa", dla którego wakacje bez rodziców stanowią milowy krok ku dorosłości. Ida sierpniowa to skrząca humorem opowieść o dojrzewaniu, samoakceptacji, usamodzielnianiu się i uroczej nastoletniej miłości. [nota wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Jeżycjada 4.
Autor:Małgorzata Musierowicz
Ilustracje:Małgorzata Musierowicz aut
Tłumacz:Małgorzata Musierowicz
Wydawcy:Labreto (2022-2024) Legimi (2022-2023) Wydawnictwo AKAPIT-PRES (1986-2016) Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1981-1999) Instytut Wydawniczy Nasza Księgarnia (1981-1999) Znak-Signum (1992) Wydawnictwo Signum (1981-1992) Wydawnictwo Edukacyjne Akapit
Serie wydawnicze:Jeżycjada Jeżycjada - Małgorzata Musierowicz Jeżycjada - Nasza Księgarnia
ISBN:83-10-08029-8 83-60773-02-5 83-7006-344-6 83-86129-48-4 83-87463-79-5 83-88790-81-1 978-83-60773-63-5 978-83-60773-90-1 978-83-62199-58-7 978-83-65401-12-0 978-83-65401-24-3 978-83-65401-43-4 978-83-65401-47-2 978-83-65401-74-8 978-83-67280-11-2 978-83-68113-05-1 978-83-87463-56-4 83-60773-0205 83-10-08029-0 83-10-08029-6 83-60777-02-5 83-86129-20-9 83-87463-56-4 83-10-08-08029-8 983-83-62199-58-7
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne dramat druk e-booki epika ikonografia książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza rodzina zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 214 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo