Złota maska

Autor:
Grzegorz Kalinowski
Wydawcy:
Agencja Wydawniczo-Reklamowa Skarpa Warszawska (2021)
Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza (2015-2021)
Muza SA (2017)
Warszawskie Wydawnictwo (2017)
Wydane w seriach:
Śmierć frajerom
ISBN:
978-83-287-0212-7, 978-83-287-0694-1
978-83-67093-12-5, 978-83-287-0693-1
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
4.5 (2 głosy)

Brawurowa akcja "Złotej maski" zaprowadzi nas na masońskie salony międzywojennej Warszawy, pokaże szalone życie artystów skupionych wokół Witkacego w Zakopanem, a nawet. pozwoli zajrzeć nocą do parku Ujazdowskiego, aby posłuchać japońskich muzyków. ŁHeniek Wcisło, najbardziej utalentowany warszawski kasiarz, powraca. Jest zakochany i szczęśliwy. Postanawia rozpocząć uczciwe życie, marzy o przyszłości z piękną Lodzią. Ale los ma wobec niego inne plany.Grzegorz Kalinowski, jak nikt dotychczas, ukazał kulisy przewrotu majowego i połączył wielką historię Polski z opisem życia w stolicy, gdzie niewysłowione bogactwo mieszało się z niewyobrażalną nędzą.Nie zabraknie namiętnej miłości, polityki i wielkiej tajemnicy, która połączy Heńka Wcisłę i peruwiańską księżniczkę. Każdy kto sięga po tę powieść musi być gotowy na zaczytanie się. Od niesamowitych przygód bohaterów "Złotej maski" nie sposób się oderwać!? źródło opisu: http://muza.com.pl/źródło okładki: http://muza.com.pl/
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo