Bum!

Autorzy:
Yan Mo
Agnieszka Walulik
Tłumaczenie:
Agnieszka Walulik
Agnieszka Waliuk
Wydawcy:
Wydawnictwo WAB - Grupa Wydawnicza Foksal (2013)
Wydaw. W. A. B (2013)
Wydane w seriach:
Don Kichot i Sancho Pansa
ISBN:
978-83-280-0832-8
Autotagi:
druk
książki
powieści
4.0 (2 głosy)

Luo Xiaotong opowiada staremu mistrzowi o swoim dzieciństwie w Wiosce Rzeźników: o ojcu, który uciekł z kochanką i wrócił z córką, o matce, przez której oszczędność niemal przymierał głodem, o Lao Lanie, rządzącym wioską sołtysie i przedsiębiorcy, a przede wszystkim - o swojej miłości do mięsa. Z jego opowieści wyłania się obraz świata, którym rządzą pieniądze i seks. Mięso staje się symbolem władzy i pożądania. Wspomnienia chłopca mieszają się z onirycznymi wizjami, a realistyczna z początku opowieść przeradza się w splątany korowód scen, w którym nie sposób odróżnić rzeczywistości od fantazji...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo