Arab strzela, Żyd się cieszy

Autor:
Paweł Smoleński (1959-2023)
Wydawcy:
Fundacja Edukacji Nowoczesnej (2020)
Świat Książki - Weltbild Polska (2012-2015)
Wydane w seriach:
Książka dla Każdego
Książka dla Każdego (Fundacja Edukacji Nowoczesnej)
ISBN:
978-83-7799-006-3
Autotagi:
CD
DAISY
druk
książki
literatura faktu, eseje, publicystyka
sprawozdania
Więcej informacji...
3.3 (4 głosy)

Jak żyje się w miejscu, w którym wszystko kojarzy się z polityką? Jak opisać kraj i ludzi, których życie nieustannie związane jest z wojną i terrorem? Paweł Smoleński znalazł niezmiernie eleganckie wyjście. Pisze o codzienności, o tym jak żyje się w państwie, w którym część obywateli z dnia na dzień stała się mniejszością. I jest mu z tym źle, tak jak Arabom uwięzionym w swoim, a jednak obcym miejscu na ziemi, gdzie cudza jest flaga, hymn, język, religia i historia. Przez lata, które upłynęły od czasów wojny ta obcość nieco się oswoiła, wyblakła, ma swoje prawa i przywileje, ale wciąż pozostaje tęsknota za krajem, w którym: "jak Arab strzela, to Żyd się cieszy, bo razem im się udało". źródło opisu: https://lubimyczytac.pl/
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Paweł Smoleński oddaje głos swoim bohaterom. Na przykładach jednostek przedstawia sytuację, a także nastroje panujące w całym kraju. Łączy uczucia z przydatnymi informacjami oraz obiektywnymi faktami. Autor nie skupia się głównie na własnych wrażeniach towarzyszących zwiedzaniu kraju, on słucha, a potem opowiada. • (...) • Książka przypadła mi do gustu, ale nie w taki sposób, jak "Irak. Piekło w raju". Być może przyczyną jest fakt, że zawsze gubiłam się w sprawach dotyczących Izraela. Kto jest tam pokrzywdzonym, a kto oprawcą? Naprawdę ciężko stwierdzić. Jedni wrócili do domu, inni zostali z niego wyrzuceni. Gdzie tutaj szukać sprawiedliwości?
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Paweł Smoleński (1959-2023)
Instytucje sprawcze:Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Fundacja Edukacji Nowoczesnej
Lektor:Jan Staszczyk
Wydawcy:Fundacja Edukacji Nowoczesnej (2020) Świat Książki - Weltbild Polska (2012-2015)
Serie wydawnicze:Książka dla Każdego Książka dla Każdego (Fundacja Edukacji Nowoczesnej)
ISBN:978-83-7799-006-3
Autotagi:audiobooki CD DAISY druk e-booki książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka literatura stosowana nagrania sprawozdania
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 6 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo