Piąty student

Inne tytuły:
Dead student
Autor:
John Katzenbach
Tłumacz:
Maciej Nowak-Kreyer
Wydawca:
Wydawnictwo Amber (2015)
ISBN:
978-83-241-5588-0, 978-83-241-5588-1
978-83-241-55880-0
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
powieści
proza
3.0 (3 głosy)

Kiedy w grę wchodzi zemsta, prawda nie ma już znaczenia… Dziewięćdziesiątego dziewiątego dnia swojej trzeźwości doktorant historii Timothy Warner, nazywany „Ćma”, budzi się z przemożnym pragnieniem wypicia alkoholu i wie, że długo nie wytrzyma. Prosi swojego wuja Eda, byłego alkoholika, wziętego psychiatrę i czarną owcę rodziny, o wieczorne spotkanie. Kiedy Ćma zjawia się w gabinecie, znajduje Eda w kałuży krwi, z dziurą w przestrzelonej skroni… Ćma nie wierzy, że psychiatra – jak twierdzi policja – odebrał sobie życie. Zrozpaczony i bezsilny dzwoni do jedynej osoby, której ufa, ale z którą nie rozmawiał od lat – Andy, swojej byłej dziewczyny. Ćma i Andy zapuszczają się w mroki życia Eda i w jego przeszłości odnajdują trop. Prowadzi w świat, w którym liczy się tylko zemsta… A oni z tropicieli staną się zwierzyną, na którą poluje szalony myśliwy…
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Nie mogłam dobrnąć do połowy, nie wciągnęła mnie.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo