Ręcznikowiec

Autor:
Joanna Maria Chmielewska
Ilustracje:
Emilia Dziubak
Wydawca:
Wydawnictwo Bajka (2015)
ISBN:
978-83-61824-87-9, 61824-87-9
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
4.3 (4 głosy)

Pewnego dnia Alek spotkał w swej łazience Ręcznikowca, który siedział pod wieszakiem, leciutko opierając się o ścianę. Miękkie fałdki frottѐ rozkładały się na boki, tworząc głowę z długimi uszami, tułów i łapki¬ Czy tajemniczy gość pojawił się przypadkiem? Czy też miał do wypełnienia jakąś misję? I skąd tak wiele wiedział? Może nie dowiemy się nigdy, jakim cudem Ręcznikowiec znał tak dobrze Alka, jego rodzinę i kolegów. W tej zaskakującej opowieści o niezwykłej przyjaźni nic nie jest bowiem oczywiste. Poza tym, że Ręcznikowiec dostrzegał więcej niż inni. I więcej rozumiał. I czuł. Nieważne, ile masz lat. Jeśli nie spotkałeś / nie spotkałaś swojego Ręcznikowca ─ rozejrzyj się uważnie. A wcześniej koniecznie przeczytaj tę książkę. [bajkizbajki.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Moja 4,5-latka słuchała z zapartym tchem. Czytałyśmy codziennie przed snem jeden-dwa rozdziały.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo