Dziewczyny, które zabiły Chloe

Tytuł oryginalny:
Wicked girls
Autor:
Alex Marwood
Tłumacz:
Magdalena Koziej
Wydawca:
Albatros Andrzej Kuryłowicz (2015)
ISBN:
978-83-7885-390-9, 978-83-7885-309-9
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Źródło opisu: Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Rzeszowie - Katalog centralny filii
3.5 (8 głosów)
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Dla mnie pozycja taka sobie...po opiniach spodziewalam sie czegos ciekawszego...Nie polecam, szkoda czasu sa lepsze ksiazki.
  • Dwie kobiety wiodące całkowicie różniące się od siebie życie, połączył je jeden dzień w przeszłości. Ich drogi po 25 latach znów się krzyżują i to znów w tragiczny sposób. • Dowiadujemy się w jaki sposób błąd, przypadek, okoliczność z młodych lat może rzutować na całe życie. • Mnie książka pochłonęła, nie jest może zbyt zaskakująca ale trzyma w napięciu mimo to i chcemy wiedzieć co będzie dalej.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Bomblas
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo