Birdman czyli (nieoczekiwane pożytki z niewiedzy)

Tytuł oryginalny:
Birdman or (the unexpected virtue of ignorance)
Zdjęcia:
Emmanuel Lubezki
Reżyseria:
Alejandro G. Inarritu
Scenariusz:
Alejandro G. Inarritu
Wydawca:
Imperial CinePix
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
DVD
filmy i seriale
książki
nagrania wideo
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna im. Heliodora Świecickiego w Śremie - Katalog księgozbioru
4.5 (2 głosy)

Czarna komedia wreżyserii Alejandro Gonzáleza Inárritu, twórcy filmów: "Amores perros", "Babel" i "21 gramów". Tragikomiczne perypetie aktora, który niegdyś zyskał sławę jako bohater serii hollywoodzkich filmów o komiksowym superbohaterze, a teraz próbuje wystawić na Broadwayu sztukę we własnej adaptacji i reżyserii, z sobą samym w roli głównej. Jeśli chce doprowadzić do premiery, musi stawić czoło licznym przeciwnościom losu i własnemu ego, odzyskać zaufanie bliskich, odbudować zrujnowaną karierę i odnaleźć siebie. (Opis pochodzi ze strony www.filmydvd.pl).
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Ten film to obraz depresyjnego aktora, który szuka reaktywacji swojej sławy i renomy. • Niezwykły, mądry i bystry. • Nagrodzony - SŁUSZNIE - wieloma nagrodami, co wielu podczas ceremonii zaskoczyło. • Michael Keaton w świetnej roli, a prócz niego wiele dobrych nazwisk. • Wysoki poziom filmu i jego inteligenty temat stawią ogromny plus tego obrazu. • Lecz zaznaczę, to film dla mądrego widza, błyskotliwego i uważnego jednocześnie. Nie każdy bowiem złapie sens, a niektóre sceny mogą zrazić pobieżnego widza, który szuka tu rozrywki i relaksu umysłowego. • Genialny.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo