Podróże konika Kasztanka po Polsce:

bajka logopedyczna

Autor:
Sylwia Chmiel
Ilustracje:
Magdalena Kowalska
oraz:
Sylwia Chmiel
Wydawca:
Wydawnictwo Dragon (2015)
Wydane w seriach:
Damidos dla Dzieci
ISBN:
978-83-7887-167-5, 9788378871678
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
zbiory opowiadań
4.0

Bohaterowie opowiadań: konik Kasztanek, zajączek Cezary oraz tygrysek Urwisek podróżują po Polsce. Ich wędrówce towarzyszy stary, mądry osioł Barnaba. Pod jego opieką zwierzęta zwiedzają nasz kraj, uczą się miłości i szacunku do ziemi ojczystej, poznają geografię, przyrodę oraz historię Polski. W treść bajki zostały wplecione ćwiczenia artykulacyjne oraz ćwiczenia dźwiękonaśladowcze, które doskonale rozwijają cały aparat mowy: oddychanie, fonację, prozodię, słuch fonematyczny, sprawność i koordynację narzadów mowy. Publikacja adresowana jest do dzieci w wieku wczesnoszkolnym pragnących pięknie i poprawnie mówić.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo