Edukacja i profilaktyka w chorobach społecznych i cywilizacyjnych

Redakcja:
Małgorzata Tokarska-Rodak
Wiesław Gołąbek
Wydawcy:
Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Papieża Jana Pawła II (2014)
Wydawnictwo PSW JP II (2013)
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Papieża Jana Pawła II
ISBN:
978-83-61044-79-6
Autotagi:
druk
książki

Obszar życia człowieka zmienia się nieustannie. Postępujące zmiany związane z uprzemysłowieniem, wzmożoną migracją w skali globalnej oraz zaburzeniem równowagi środowiska naturalnego nie pozostają bez wpływu na zdrowie poszczególnych jendostek w społeczeństwie jak i całych społeczności. Lista czynników powodujących pośrednie lub bezpośrednie zagrożenia dla zdrowia i życia człowieka wydłuża się wraz ze zmianami zachodzącymi w sposobie życia ludzi. Obserwacje i analizy zamieszczone w niniejszej monografii przybliżają problematykę chorób cywilizacyjnych i społecznych, poruszając jednocześnie tak ważne kwestie profilaktyki edukacji zdrowotnej.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo