Nastolatki:

kiedy kończy się wychowanie?

Autor:
Jesper Juul (1948-2019)
Tłumacz:
Dariusz Syska
Wydawca:
Wydawnictwo MiND Syska Dariusz (2014)
ISBN:
978-83-62445-43-1
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki
Źródło opisu: Krośnieńska Biblioteka Publiczna - Katalog główny
3.7 (3 głosy)

Rodzice przekazują dzieciom swoje przekonania i wartości, a one zazwyczaj chętnie z nimi współdziałają. Trwa to jednak tylko do czasu, dopóki nie osiągną wieku nastoletniego. Wtedy nagle wszystko się kończy. Kiedy dzieci mają czternaście lat, jest już za późno na wychowanie! Nastolatki same komunikują to rodzicom, tylko ci często nie chcą ich słuchać. Jesper Juul, uznany pedagog i terapeuta rodzinny, podkreśla, że dorośli mają do odegrania ważną rolę w życiu nastolatka. Są jak sparingpartner, który stawia maksymalnym opór, nie wyrządzając żadnej krzywdy. Wciąż mają duży wpływ na myślenie i postępowanie swojego dziecka, ale nie jest to już wpływ bezpośredni. Juul omawia także najważniejsze problemy wieku nastoletniego, takie jak seksualność, alkohol, problemy w szkole, obowiązki domowe, kwestię wzajemnego zaufania i wsparcia. [empik.com]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo