Wysokofunkcjonujące dzieci ze spektrum autyzmu

Tytuł oryginalny:
A parent's guide to high-functioning autism spectrum disorder
Inne tytuły:
jak sprostać wyzwaniom i pomóc dziecku dobrze się rozwijać
poradnik dla rodziców
Autorzy:
Sally Ozonoff
Geraldine Dawson
James C. McPartland
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (2015)
Wydane w seriach:
Psychologia
Psychologia - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN:
978-83-233-3980-9
Autotagi:
druk
książki
poradniki
Źródło opisu: Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu Filia w Środzie Wlkp. - Katalog księgozbioru - Filia Środa Wlkp.
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:jak sprostać wyzwaniom i pomóc dziecku dobrze się rozwijać poradnik dla rodziców how to meet the challenges and help your child thrive
Autorzy:Sally Ozonoff Geraldine Dawson James C. McPartland
Wydawca:Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (2015)
Serie wydawnicze:Psychologia Psychologia - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN:978-83-233-3980-9
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana poradniki poradniki i przewodniki
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo