Rozwijanie wiedzy, umiejętności i postaw w kształceniu neofilologicznym - nowe wyzwania

Redakcja:
Halina Chodkiewicz
Roman Lewicki
Wydawcy:
Wydawnictwo PSW JP II (2013)
Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II
ISBN:
978-83-61044-94-9
Autotagi:
druk
Źródło opisu: Biblioteka Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Jarosławiu - Księgozbiór

Część 1: Wiedza, umiejętności i postawy – kluczowe kategorie w kształceniu neofilologicznym; 1. Halina Chodkiewicz; Rola uczenia się z tekstu w budowaniu kompetencji językowych oraz wiedzy podmiotowej na kierunkach neofilologicznych; 2. Izabela Dąbrowska; Sylabus jako podstawa doskonalenia procesu rozwijania wiedzy, umiejętności i postaw w kształceniu neofilologicznym w świetle wymogów Krajowych Ram Kwalifikacji; Część 2: Wiedza o literaturze i kulturze a praca nad językiem; 1. Beata Kiesznowska, Agata Witczyńska; Język mniej obcy niż kultura. Rola treści kulturowych w nauczaniu języków obcych; 2. Ewa Fiutka, Agata Harasimiuk; Kompetencje językowe w nauczaniu historii Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych na poziomie studiów licencjackich filologii angielskiej; 3. Marta Popławska; Nauczanie literatury amerykańskiej na studiach neofilologicznych – cele, wyzwania, możliwości; 4. Barbara Struk; Literatura dziecięca w rozwoju umiejętności czytania w języku obcym- ważny temat w kształceniu neofilologa; 5. Wanda Kubiak; Rola krótkich opowiadań satyrycznych Michaiła Zoszczenki w nauczaniu języka rosyjskiego i literatury; Część 3: Doskonalenie umiejętności językowych; 1. Małgorzata Krzemińska – Adamek; Testowanie rozmiaru wiedzy leksykalnej studentów neofilologii, 2. Larysa Grzegorzewska; Czy istnieje związek pomiędzy inteligencją a strategią uczenia się gramatyki?; 3. Edyta Klimiuk, Urszula Szalast – Bytys; Teoria i praktyka w nauczaniu obcojęzycznej leksyki( na przykładzie języka rosyjskiego); 4. Katarzyna Oszust; Kilka refleksji o tłumaczeniu w procesie nauczania języka rosyjskiego; 5. Katarzyna Tymoszuk; Dydaktyka translacji na studiach filologicznych I stopnia w obliczu Krajowych Ram Kwalifikacji; Część 4: Postawy autonomiczne i społeczne studenta neofilologii; 1. Małgorzata Dąbrowska; Rozwijanie kompetencji strategicznej i indywidualnej gotowości do uczenia się przez całe życie w kształceniu neofilologicznym; 2. Anna Kalbarczyk, Iwona Wińska; Nagrywanie własnych wypowiedzi w języku angielskim jako forma rozwijania sprawności mówienia oraz promowania autonomii ucznia; 3.Elżbieta Struczyk – Doluk; Prasa obcojęzyczna w nauczaniu języka obcego; 4. Joanna Kozak- Solarz; Film dydaktyczny w nauczaniu języka obcego; 5. Cezary Michoński; Punktacja ECTS a realne obciążenie studentów pracą. Próba weryfikacji; 6. Ewa Lewicka Mroczek, Jarosław Krajka; Student jako badacz- w kierunku wspierania pracy badawczej w kształceniu neofilologicznym; 7. Sylwia Walenciuk, Daniel Sawczuk; Kształtowanie postaw społecznych studentów i nauczycieli języka obcego wobec uczniów z zespołem Aspergera i innymi pokrewnymi zaburzeniami ze spektrum autyzmu. [A]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo