Koła naukowe - szkołą twórczego działania

Inne tytuły:
edycja 2
edycja 3
Redakcja:
Ewelina Niźnikowska
Joanna Baj-Korpak
Wydawcy:
Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II (2014)
Wydawnictwo Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II (2013)
Wydawnictwo PSW im. Papieża Jana Pawła II (2012)
ISBN:
978-83-61044-19-2, 978-83-61044-71-0
978-83-61044-97-0
Autotagi:
druk
książki

Publikacje zawarte w książce odnoszą się do zagadnień z zakresu wielu dyscyplin naukowych, w tym medycznych, społecznych czy przyrodniczych. W opracowaniu wyodrębniono trzy, tematycznie różne części. Część pierwsza obejmuje prace odnoszące się do problematyki zdrowia oraz szeroko pojętej kultury fizycznej. W części drugiej zamieszczono doniesienia, których tematyka koncentruje się na naukach społecznych, w trzeciej części zawarto zaś prace podejmujące zagadnienia z obszaru nauk przyrodniczych i rolniczych. Książka ma na celu prezentację i upowszechnianie wyników badań prowadzonych przez studentów reprezentujących koła naukowe.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo