Prawa dziecka

Inne tytuły:
dokumenty Organizacji Narodów Zjednoczonych
dokumenty Rady Europy
Opracowanie:
Paweł Jaros
Marek Michalak
Paweł J. Jaros
Wydawca:
Polska - Biuro Rzecznika Praw Dziecka (2012-2016)
Wydane w seriach:
Biblioteka Rzecznika Praw Dziecka
Biblioteka RPD
ISBN:
978-83-89658-01-2, 978-83-89658-08-1
978-83-89658-29-6
Autotagi:
druk
książki

Część 1: Konwencje Rady Europy; 1. Konwencje Rady Europy (ratyfikowane); 2. Konwencje Rady Europy (podpisane); Część 2: Zalecenia i wytyczne Komitetu Ministrów Rady Europy; 1. Ochrona praw dzieci; 2. Prawo dziecka do życia i ochrony zdrowia; 3. Prawo dziecka do wychowania w rodzinie; 4. Prawo dziecka do godziwych warunków socjalnych; 5. Prawo dziecka do nauki; 6. Prawo dziecka do ochrony przed przemocą, okrucieństwem, wyzyskiem, demoralizacją, zaniedbaniem oraz innym złym traktowaniem; 7. Prawa dzieci niepełnosprawnych; 8. Prawo dziecka do uczestnictwa w życiu publicznym; 9. Prawa dzieci migrantów; Część 3: Zalecenia i Rezolucje Zgromadzenia Parlamentarnego Rady Europy; 1. Ochrona praw dziecka; 2. Prawo dziecka do życia i ochrony zdrowia; 3. Prawo dziecka do wychowania w rodzinie; 4. Prawo dziecka do godziwych warunków socjalnych; 5. Prawo dziecka do ochrony przed przemocą, okrucieństwem, wyzyskiem, demoralizacją, zaniedbaniem oraz innym złym traktowaniem; 6. Prawo dziecka do uczestnictwa w życiu publicznym; 7. Prawa dzieci migrantów. [G]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo