Kurs szybkiego czytania

Inne tytuły:
poradnik z zestawem ćwiczeń
ćwiczenia
Autor:
Jolanta Jaworska-Jamruszkiewicz
Wydawca:
Wydawnictwo Videograf II (2002-2008)
Wydane w seriach:
Poradnik - Videograf II
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
Więcej informacji...

Ćwiczenia poprawiające zdolność koncentracji i pamięć Zestawy testów sprawdzających tempo czytania i stopień rozumienia tekstu ľ 500 słów na minutę, 200 stron na godzinę. Oprócz ćwiczeń doskonalących spostrzegawczość i techniki czytania w książce umieszczono różnorodne teksty, które pozwalają czytelnikowi sprawdzić swoje umiejętności w zakresie rozumienia tekstu i zapamiętywania zawartych w nim treści.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:poradnik z zestawem ćwiczeń ćwiczenia poradnik
Autor:Jolanta Jaworska-Jamruszkiewicz
Recenzja:Mirosława dr Barczak
Opracowanie:Jerzy Kuśmierz
Wydawca:Wydawnictwo Videograf II (2002-2008)
Serie wydawnicze:Poradnik - Videograf II
ISBN:83-7183-215-X 83-7183-338-5 83-7183-346-6 978-83-7183-607-7 978-83-7183-608-4
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana podręczniki poradniki poradniki i przewodniki
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 19 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo