Basia i telewizor

Autorzy:
Zofia Stanecka
Marianna Oklejak
Ilustracje:
Marianna Oklejak ...
Wyd. w latach:
2009 - 2021
Wydane w seriach:
Literacki Egmont
HARPERKIDS
BASIA/LektorKlett
Basia cykl
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...

Nie dość, że od początku jesieni przez cały czas pada deszcz, to jeszcze Basia jest chora. Nie może chodzić do przedszkola, musi zostać w domu. To stanowczo za dużo jak na taką małą dziewczynkę. Na dodatek jej mama nie chce się zgodzić, żeby w ciągu dnia oglądała telewizję. Co tu robić? Zwłaszcza, kiedy tak nudno i smutno... W nocy przychodzi potężna nawałnica, burza oraz deszcz. Na drugi dzień okazuje się, że telewizor nie działa. Basia myśli, że to jej wina, bo potajemnie chciała go włączyć. Czy to możliwe? Co stanie się, kiedy rodzice odkryją prawdę? Czy już nigdy nie będzie mogła zobaczyć swojej ulubionej dobranocki? Choć początkowo sytuacja wydaje się beznadziejna, to Basia odkrywa, że świat bez telewizora jest od niego dużo ciekawszy [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Zofia Stanecka Marianna Oklejak
Ilustracje:Marianna Oklejak Marianna Olejnik
Wydawcy:HarperCollins Polska (2021) Harperkids (2021) Wydawnictwo Egmont Polska (2011-2021) IBUK Libra (2019) Saga (2019) Saga Egmont (2019) Legimi (2017-2019) Wydawnictwo LektorKlett (2009-2011)
Serie wydawnicze:Literacki Egmont HARPERKIDS BASIA/LektorKlett Basia cykl
ISBN:9788323752356 9788328124882 978-83-237-5392-6 978-83-276-7132-5 978-83-281-0541-6 978-83-7608-517-3 978-83-237-5392-0
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki epika ikonografia książki literatura literatura piękna opowiadania proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 34 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo