Ludzie bezdomni

Inne tytuły:
Lektura z Opracowaniem
Autor:
Stefan Żeromski (1864-1925) ...
Opracowanie:
Anna Popławska ...
Wyd. w latach:
1900 - 2023
Autotagi:
druk
historia
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
3.4 (8 głosów)

Ludzie bezdomni to opowieść o losach lekarza - Tomasza Judyma - wywodzącego się z nizin społecznych, który dzięki ciężkiej pracy i uporowi zdobył wykształcenie i zaangażował się w pomoc ubogim. Droga, którą obrał okazała się niezwykle trudna, gdyż jego bezinteresowna pomoc ludziom ubogim prowadziła do konfliktów z kolegami po fachu. Czy uda mu się zrealizować obrany cel i osiągnąć szczęście? Na drodze Judyma pojawia się Joasia Podborska - uboga szlachcianka, która ze względu na trudną sytuację materialną zostaje zmuszona do tułaczki po domach zamożnych ludzi i pracy w charakterze nauczycielki. Kobieta pragnie jednak czegoś więcej niż pomagać ludziom - marzy o założeniu z Tomaszem rodziny i stworzeniu własnego domu. Czy lekarz pochłonięty pracą na rzecz ubogich znajdzie czas na miłość i życie u boku Joasi? (http://lubimyczytac.pl/ksiazka/223153/ludzie-bezdomni)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Chyba jedna z bardziej znienawidzonych lektur szkolnych w Polsce. Czytanie tego było istnym koszmarem. Jak chcecie się nad kimś poznęcać, to dajcie mu to do czytania i stójcie, póki nie dojdzie co najmniej do połowy.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Lektura z Opracowaniem Ludzie bezdomni CD 2 Ludzie bezdomni Cz. 2 Ludzie bezdomni Kaseta 2 Ludzie bezdomni Kaseta 1 Ludzie bezdomni CD 1 Ludzie bezdomni / Zielona Sowa Ludzie bezdomni: klasyka polska wszystkie wątki Stefan Żeromski "Ludzie bezdomni" Ludzie bezdomni - fragmenty wszystkie istotne postaci notatki na marginesie powieści współczesne cytaty, które warto znać streszczenie Ludzie bezdomni T. 2 Ludzie bezdomni T. 1 Ludzie bezdomni - Greg powieść wydanie z opracowaniem
Autorzy:Stefan Żeromski (1864-1925) Anna Popławska Jolanta Adamus-Ludwikowska
Opracowanie:Anna Popławska Honorata Liszka Agnieszka Mocyk Irena Maciejewska (1930-1994) Janusz Wilhelmi (1927-1978) Liszka Honorata Popławska Anna Kinga Szafruga
Ilustracje:Jolanta Ludwikowska Jolanta Adamus-Ludwikowska Lucjan Ławnicki Krzysztof Henisz
Lektorzy:Michał Białecki Ksawery Jasieński Grzegorz Matysek Krystyna Czubówna
Posłowie:Leonard Sobierajski Zofia Stefanowska
Przedmowa:Janusz Wilhelmi (1927-1978)
Narracja:Michał Białecki
Wydawcy:Wydawnictwo Greg (1987-2023) Wydawnictwo IBIS (2010) Agencja Artystyczna MTJ (2008-2010) Wydawnictwo Zielona Sowa (2003-2010) Belstudio (2007) Biblios (2006) Prószyński i Spółka (1998) Zakład Wydawnictw i Nagrań Polskiego Związku Niewidomych (1997) Werset (1995) Zakład Narodowy im. Ossolińskich (1987) Książka i Wiedza (1982) Czytelnik (1953-1975) Wyd. Lubelskie (1968) na zlec. RSW Prasa (1954) J. Mortkowicz Tow. Wydaw (1928-1937) Wydawnictwo J. Mortkowicza - Towarzystwo Wydawnicze w Warszawie (1923-1925) Gebethner i Wolff (1901-1914) B. Natanson (1900) Wydawnictwo Jakuba Mortkowicza Rada Polonii Amerykańskiej Nakładem Rady Polonji Amerykańskiej Wydawnictwo MEA
Serie wydawnicze:Lektura Lektura (Greg) Pisma Stefana Żeromskiego Biblioteka Narodowa. Seria 1, Klub Czytanej Książki Biblioteka "Prasy" Młoda Polska/ "Zielona Sowa" Powieści Stefana Żeromskiego wydane w 10 rocznicę odrodzenia Państwa Polskiego Biblioteka Narodowa Lektury dla zapracowanych wydanie z opracowaniem - Greg 1. wyd. zbiorowe Audiobiblioteka Literatury Dzieła: nowele, powieści, dramaty Lektura Szkolna Pisma
ISBN:83-04-02295-8 83-04-02296-6 83-07-02043-3 83-222-0077-3 83-7180-843-7 83-7220-590-6 83-7327-223-2 83-7327-235-6 83-7389-502-7 83-86740-62-0 83-87139-73-4 83-88435-96-5 978-83-62202-82-9 978-83-7327-172-2 978-83-7327-236-1 978-83-7327-867-7 978-83-7435-495-0 978-83-7623-389-5 978-83-7699-051-4 978-83-89968-89-0 9788373271722 83-04-02295 83-7327-73-4 83-04-02296-8 83-7327-127-4 83-7327-172-2 83-87139-72-4 978-83-7327-172-4 978-83-7327-263-1 978-83-7327-472-2 978-83-7327-236-44
Autotagi:audiobooki beletrystyka biografie CD dokumenty elektroniczne druk elementy biograficzne epika historia ikonografia kasety magnetofonowe książki literatura literatura piękna literatura stosowana MP3 nagrania podręczniki powieści proza publikacje dydaktyczne szkoły podstawowe szkoły średnie zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 299 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo