Dziecko sześcioletnie w szkole

Redakcja:
Joanna Karczewska
Małgorzata Kwaśniewska
Wydawca:
Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP (2009)
ISBN:
978-83-7173-208-9
Autotagi:
druk
książki
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książka choć wydana w 2009 r. pozostaje aktualna wpisując się w główny nurt dyskusji na temat reform podstawy programowej i obowiązku szkolnego. • Poszczególne artykuły ukazują różnorodność kontekstów, w jakich może być analizowany problem obniżenia wieku szkolnego: porównawczy, psychologiczny, pedagogiczny, organizacyjny, pedeutologiczny, innowacyjny. • Przedstawiono rozwiązania krajów europejskich w edukacji dzieci sześcioletnich; dojrzałość tych dzieci w zakresie rozwoju fizycznego, poznawczego i społeczno-emocjonalnego, diagnozowanie ich rozwoju. Omówiono założenia podstawy programowej w odniesieniu do form aktywności dzieci sześcioletnich w szkole. Aby dać wskazówki do nauczania uczniów sześcioletnich („obszary aktywności dziecięcej”), dokonano przeglądu dorobku różnych pedagogów. Poruszono problem zaburzeń rozwojowych. Podano podstawowe informacje na temat aktywizujących metod nauczania w pracy z dzieckiem sześcioletnim oraz współpracy szkoły z rodzicami uczniów. Zagadnienie edukacji dzieci sześcioletnich nie jest nowe, co sygnalizuje załączona bibliografia. • Pomimo tego, że praca jest dziełem wielu autorów powstała spójna całość. Jest to licząca 250 stron „pigułka”, którą powinna „połknąć” każda osoba zainteresowana zagadnieniem tytułowym. • Joanna Ciszak - Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo