Leonardo da Vinci

Autor:
Antonio Tello
Ilustracje:
Johanna A. Boccardo
Tłumacz:
Anna Maria Jęczmyk
Wydawcy:
Harbor Point Media Rodzina (2006)
Media Rodzina (2006)
Wydane w seriach:
Nazywam się...
ISBN:
978-83-7278-203-8, 978-83-7278-203-2
Autotagi:
biografie
druk
książki
5.0

Leonardo, urodzony w Vinci, małym miasteczku w Toskanii, w samym sercu Włoch, był malarzem, rzeźbiarzem, inżynierem, architektem, wynalazcą, a więc wzorem człowieka Renesansu. Malarstwo i rzeźba były dziedzinami, w których szczególnie się wyróżnił. Wprowadził genialne rozwiązania w zakresie techniki światłocienia, perspektywy, ekspresji i precyzji rysunku. Mało kto wie jednak, że genialny Leonardo zajmował się także bardziej przyziemnymi sprawami - był wynalazcą młynka do pieprzu, korkociągu, a nawet "sznureczków z ciasta", czyli makaronu! Z zamiłowania był także kucharzem i cukiernikiem i potrafił wymyślać wspaniałe potrawy. Lektura książki Nazywam się Leonardo... uczyni jego postać nie tylko interesującą, ale i przystępną.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo