Frankenstein

Autor:
Mary Wollstonecŕaft Shelley (1797-1851) ...
Wyd. w latach:
1968 - 2015
Autotagi:
druk
epika
książki
Więcej informacji...
3.0

"Frankenstein" is the classic gothic horror novel which has thrilled and engrossed readers for two centuries. Written by Mary Shelley, it is a story which she intended would ‘curdle the blood and quicken the beatings of the heart.’ The tale is a superb blend of science fiction, mystery and thriller. Victor Frankenstein driven by the mad dream of creating his own creature, experiments with alchemy and science to build a monster stitched together from dead remains. Once the creature becomes a living breathing articulate entity, it turns on its maker and the novel darkens into tragedy. The reader is very quickly swept along by the force of the elegant prose, the grotesque, surreal imagery, and the multi-layered themes in the novel. Although first published in 1818, Shelley’s masterpiece still maintains a strong grip on the imagination and has been the inspiration for numerous horror movies, television and stage adaptations.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Three musketeers Frankenstein z angielskim or, the modern Prometheus najsłynniejsza powieść grozy w wersji do nauki angielskiego oder Der moderne Prometheus, Nach diesem Roman der Weltliteratur enstand der neue große Kinofilm
Autorzy:Mary Wollstonecŕaft Shelley (1797-1851) Mary Shelly Paweł Łopatka Wydawnictwo Poznańskie Marta Fihel Elżbieta Flake-Prawacka Dariusz Jemielniak Grzegorz Komerski Maciej Polak Marc Porée
Tłumaczenie:Henryk Goldman Paweł Łopatka
Ilustracje:Philippe Munch Annalisa Leoni Marcos Studio Pablo
Adaptacja:Marco Giuliani Malvina G. Vogel
Wydawcy:Macmillan (2015) Poltext (2015) ELI - La Spiga (2013) Zielona Sowa (2009) Legimi (2009) Mediasat Group S. A (2005) Oxford University Press (2000) Pearson Education Limited (2000) Jednorożec (1998) Wydawnictwo Muza (1998) słowo obraz terytoria (1998) Konemann (1995) Bastei Lubbe (1994) Dover Publications (1994) Baronet Books (1993) Wydaw. Poznańskie (1989) Krajowa Agencja Wydawnicza (1989) Lancer Books (1968)
Serie wydawnicze:SF Biblioteka Gazety Wyborczej Great Illustrated Classic LeggerMENTE. I grandi classici Macmillan Readers Macmillan Readers: Elementary level Penguin Popular Classics Wishbone
ISBN:0-486-41562-7 3-404-13643-8 3-89508-089-6 83-210-0790-2 83-7200-080-8 83-87316-46-6 83-909714-1-0 84-9819-164-5 84-9819-192-0 978-0-14062-030-6 978-1-4050-7649-4 978-83-7561-542-5 978-83-7623-140-2 978-88-468-3128-6
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna literatura stosowana nagrania podręczniki powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 19 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo