Słownik synonimów i antonimów

Autorzy:
Beata Gajewska
Marta Pawlus ...
Wyd. w latach:
1997 - 2013
Autotagi:
druk
książki
literatura stosowana
Więcej informacji...

Książka ma charakter praktyczny – może służyć jako narzędzie poszerzania słownictwa oraz jako pomoc w przeprowadzaniu ćwiczeń stylistycznych i tworzeniu tekstów pisanych. Słownik opracowany został z myślą o nauczycielach i uczniach wszystkich typów szkół, jednak odbiorcą może być każdy, kogo cechuje wysoka dbałość o estetykę wypowiedzi. '
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Beata Gajewska Marta Pawlus 1 in
Ilustracje:Igor Banaszewski
oraz:Marta Pawlus
Wydawcy:IBUK Libra (2013) Wydawnictwo Szkolne PWN (2003-2013) Wydaw. Park Sp. z o. o (1999-2010) Wydawnictwo Park (1997-2010) ParkEdukacja (2005-2009) Bielsko-Biała (2008) Wydawnictwo Szkolne PWN Wydawnictwo Park (2006)
Serie wydawnicze:ParkEdukacja Słowniki P ParkEdukacja - Wydawnictwo Szkolne PWN Seria z tygryskiem Słowniki Języka Polskiego ParkEdukacja Edukacja (Wydawnictwo Park)
ISBN:83-7266-014-X 83-7266-016-6 83-7266-021-2 83-7266-041-7 83-7266-112-X 83-7266-159-6 83-7266-177-4 83-7266-198-7 83-7266-231-2 83-7266-274-6 83-7266-463-3 83-7266-468-4 83-7266-568-0 83-87056-47-2 83-87056-88-X 978-83-72-665676 978-83-262-0169-1 978-83-262-0375-6 978-83-262-0879-9 978-83-262-1251-2 978-83-262-2196-5 978-83-7266-043-5 978-83-7266-370-2 978-83-7266-372-6 978-83-7446-713-1 978-83-7446-828-2 978-83-7446-829-9 8373662746 83-7268-112-X 83-72666-112-X 978-83-7266-370-X 978-83-7266-567-2
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki książki literatura literatura stosowana publikacje dydaktyczne publikacje fachowe publikacje informacyjne publikacje naukowe publikacje popularnonaukowe reprodukcje słowniki zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 136 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo