Pociągi jadą do taty

Tytuł oryginalny:
Railway children
Autor:
Edith Nesbit (1858-1924)
Tłumacz:
Agnieszka Zięba
Ilustracje:
Jolanta Adamus-Ludwikowska
Kinga Paździurkiewicz ...
Wydawca:
Księgarnia Wydawnictwo Skrzat Stanisław Porębski (2006-2015)
Wydane w seriach:
Klasyka z Feniksem
Fantazja, Przygoda
Klasyka Literatury Młodzieżowej
ISBN:
978-83-7437-374-6, 978-83-7915-322-0
978-83-89310-26-2
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...

W życiu pewnego rodzeństwa - siedmioletniej Phyllis, dziesięcioletniego Petera i czternastoletniej Roberty - wydarza się pewnego dnia coś, czego nie można wytłumaczyć, czego nie rozumieją, a co jest straszne. Toto musi pojechać gdzieś z obcymi ludźmi, a dzieci z mamą przeprowadzają się z eleganckiego domu w mieście do starego domu na wsi. Jednak w tym nowym miejscu, które wydaje się początkowo zupełnie nieciekawe, dzieci odkrywają mnóstwo atrakcji, niezwykłych ludzi, a przede wszystkim - pociągi, które przecinają dolinę z hałasem i dymem...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Przygoda przyjeżdża pociągiem
Autor:Edith Nesbit (1858-1924)
Tłumacz:Agnieszka Zięba
Ilustracje:Jolanta Adamus-Ludwikowska Kinga Paździurkiewicz Adamus-Luwikowska Jolanta
Wydawca:Księgarnia Wydawnictwo Skrzat Stanisław Porębski (2006-2015)
Serie wydawnicze:Klasyka z Feniksem Fantazja, Przygoda Klasyka Literatury Młodzieżowej
ISBN:978-83-7437-374-6 978-83-7915-322-0 978-83-89310-26-2
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza rodzina zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 16 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo