Szkolne przygody Mikołajka:

na podstawie książek Goscinny'ego i Sempégo

Tytuł oryginalny:
Le Petit Nicolas
Tłumacz:
Magdalena Talar
Autor:
Valérie Latour-Burney ...
Adaptacja:
Valérie Latour-Burney
Autorzy oryginału:
René Goscinny (1926-1977)
Jean-Jacques Sempé (1932-2022)
oraz:
René Goscinny (1926-1977)
Jean-Jacques Sempé (1932-2022)
Wydawcy:
Wydawnictwo Znak Emotikon - Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2014)
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2013-2014)
Wydane w seriach:
Znak Emotikon
Emotikon
ISBN:
978-83-240-2936-5, 978324029365
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
4.5 (2 głosy)

Mikołajek też dostaje czasem złą ocenę w szkole. Ale tym razem może być naprawdę niewesoło. Tata powiedział, że jeśli znów zaliczy klasówkę gorzej niż klasowy pupilek Ananiasz, to koniec z piłką! Na szczęście Mikołajek i jego kumple mają głowy pełne pomysłów, więc tak łatwo się nie poddadzą. Jeśli się uda, będzie już tylko zabawa!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książka która jest wydana wraz z wielowa kadrami z bajek o Mikołajku. Warta przeczytania i jak zawsze śmieszna.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Mikołajek na podstawie książek Goscinny'ego i Sempégo
Tłumacz:Magdalena Talar
Autorzy:Valérie Latour-Burney René Goscinny (1926-1977) Jean-Jacques Sempé (1932-2022)
Adaptacja:Valérie Latour-Burney
Autorzy oryginału:René Goscinny (1926-1977) Jean-Jacques Sempé (1932-2022)
oraz:René Goscinny (1926-1977) Jean-Jacques Sempé (1932-2022)
Wydawcy:Wydawnictwo Znak Emotikon - Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2014) Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2013-2014)
Serie wydawnicze:Znak Emotikon Emotikon
ISBN:978-83-240-2936-5 978324029365
Autotagi:druk epika ikonografia książki literatura literatura piękna opowiadania powieści proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 16 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo