Szybkie czytanie:

poradnik z ćwiczeniami

Autor:
Jolanta Jaworska-Jamruszkiewicz
Wydawca:
Edgard Mariusz Jachimczuk (2015)
Wydane w seriach:
Samo Sedno
Samo Sedno (Wydawnictwo Edgard)
ISBN:
83-7183-215-X, 978-83-7788-468-3
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki
5.0

Wydaje ci się, że wolne i staranne czytanie gwarantuje lepsze rozumienie tekstu? Nic bardziej mylnego! Szybkie czytanie pozwala na osiągnięcie wyższego stopnia rozumienia tekstu, ponieważ mózg potrafi łatwo przystosować się do zwiększonego tempa czytania. Poradnik łączy teorię z zestawem ponad 90 różnorodnych ćwiczeń, dzięki którym sprawnie opanujesz umiejętność szybkiego czytania ze zrozumieniem. Dowiesz się, na czym polega proces czytania, uświadomisz sobie, jakie błędy najczęściej popełniasz, oraz przekonasz się, że szybkie czytanie ułatwia selekcję informacji, pozytywnie wpływa na proces uczenia się, a także poprawia pamięć i koncentrację. Ćwicz codziennie i zwiększ szybkość czytania ze 150 do nawet 2000 słów na minutę! Dzięki poradnikowi: - za pomocą testów zweryfikujesz swoją szybkość czytania i stopień rozumienia tekstu - opanujesz techniki czytania, które pozwolą skuteczniej wyszukiwać najważniejsze informacje w tekście - dowiesz się, jak kontrolować pracę oczu i poszerzać pole widzenia - pozbędziesz się nawyków spowalniających tempo czytania, takich jak: subwokalizacja, regresja czy progresja - nauczysz się czytać ze wskaźnikiem (m.in. techniką slalomową, przebiegiem odwróconym i wyspami) oraz z wykorzystaniem metronomu - odkryjesz sposoby na właściwe czytanie tekstów z ekranu komputera
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo