Pasażer

Tytuł oryginalny:
Passager
Autor:
Jean-Christophe Grangé ...
Wydawcy:
Andrzej Kuryłowicz Wydawnictwo Albatros (2013-2018)
Legimi (2013-2017)
Wydaw. Albatros A. Kuryłowicz (2013)
Wydwanictwo Albatros A. Kuryłowicz (2013)
ISBN:
978-83-7659-973-1, 978-83-8125-217-1
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...

Pasażer Jean-Christophe Grangéa to dramatyczna, pełna niespodziewanych zwrotów akcji opowieść o ucieczkach psychicznych, wywołanych trudnymi do zaakceptowania wydarzeniami, którym towarzyszy całkowita amnezja. Bohater, François Kubiela, szanowany, ceniony psychiatra i naukowiec, interesujący się bliźniakami i chorymi na amnezję, praktykujący w paryskiej klinice, po traumatycznym przeżyciu tworzy sobie nową osobowość, staje się "pasażerem bez bagażu". Jego kolejne wcielenia to: Nono, czyli Arnaud Chaplain - fałszerz dokumentów, elegant, bawidamek z Paryża; Narcyz - szalony malarz, którego dziwaczne autoportrety cieszą się wielkim uznaniem znawców sztuki; Victor Janusz - bezdomny, kloszard z Marsylii i wreszcie Mathias Freire - lekarz psychiatra, pracujący w szpitalu dla psychicznie chorych w Bordeaux. Narcyz, Janusz i Freire są wmieszani w zabójstwa bezdomnych, inspirowane mitologią grecką. Ana?s Chatelet, kapitan policji z Bordeaux, która prowadzi śledztwo w sprawie tych zabójstw, nazywa ofiary umownie Minotaurem, Ikarem i Uranosem, bo sceneria zabójstw wskazuje na mity o tych właśnie postaciach. Chaplain i Kubiela mają coś wspólnego ze zniknięciem kilku kobiet ogłaszających się w sieci na portalu randkowym. Mathias Freire, od którego zaczyna się cała opowieść, z przerażeniem stwierdza, że jest Victorem Januszem, podejrzanym o zabójstwo Minotaura. Postanawia odnaleźć prawdziwego mordercę, a zarazem odnaleźć własną, prawdziwą osobowość. Po starciu ze ścigającymi go z niewiadomego powodu zabójcami dostaje się do szpitala i tam dowiaduje się, że ma w okolicy nosa wszczepiony implant. Freire nie wie, kto, kiedy i w jakim celu dokonał na nim tej operacji. Ucieka ze szpitala. Kontynuuje swoje prywatne dochodzenie. Przez cały czas musi uciekać przed zabójcami i policją.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Jean-Christophe Grangé Wiktoria Tłumaczenie Melech
Tłumacz:Wiktoria Tłumaczenie Melech
oraz:Wiktoria Tłumaczenie Melech
Wydawcy:Andrzej Kuryłowicz Wydawnictwo Albatros (2013-2018) Legimi (2013-2017) Wydaw. Albatros A. Kuryłowicz (2013) Wydwanictwo Albatros A. Kuryłowicz (2013)
ISBN:978-83-7659-973-1 978-83-8125-217-1
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 6 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo