E-learning:

tajniki edukacji na odległość

Autor:
Marlena Plebańska
Wydawca:
Wydawnictwo C. H. Beck (2011)
Wydane w seriach:
Zarządzanie
Zarządzanie - C.H.Beck
ISBN:
978-83-255-1920-9, 978-83-255-2424-1
Autotagi:
druk
książki

Kształcenie na odległość, nazywane potocznie e-learningiem, znajduje obecnie zastosowanie niemal w każdej dziedzinie życia społecznego, biznesu, polityki oraz indywidualnych ludzi. Książka ta ma na celu zapoznanie z rozległą tematyką e-learnigu oraz całym spektrum procesów edukacyjnych, w których e-learning może być wykorzystywany. Jest efektem 12. lat doświadczeń autorki płynących zarówno z praktyki wdrażania systemów e-nauczania, jak i pracy naukowo-dydaktycznej. Poza wiedzą teoretyczną książka zawiera wiele przykładów zastosowania przedstawianych rozwiązań w praktyce, problemów do przemyślenia oraz ćwiczeń pozwalających dostosować nabytą wiedzę do potrzeb Czytelnika. Autorka prezentuje m.in.: - narzędzia, formy oraz tryby kształcenia na odległość, - przegląd narzędzi technologicznych wykorzystywanych w e-nauczaniu, - metody i usługi wsparcia procesu e-edukacji, - metody pomiaru efektywności oraz rentowności e-nauczania. Oryginalność podejścia nie jest jedynym walorem książki pani Marleny Plebańskiej. Drugą ważną zaletą tego dzieła jest wysoki poziom merytoryczny opracowania oraz szeroki zakres tematyczny zagadnień, jakie zostały w niej podjęte i bardzo ciekawie zrealizowane. (...) Wiedza w niej zawarta jest aktualna, ważna i z merytorycznego punktu widzenia dobrze podana. Ważną zaletą książki jest konsekwentne ilustrowanie ogólnych rozważań dobrze dobranymi przykładami (...). Podsumowując moją opinię stwierdzam, że jest ona zdecydowanie pozytywna, a przedłożona mi do recenzji książka (...) jest dziełem oryginalnym i wartościowym, a po wydaniu będzie użyteczna dla wielu czytelników. (Prof. dr hab. inż. Ryszard Tadeusiewicz) Książka jest kierowana zarówno do pracowników naukowo-dydaktycznych i studentów uczelni wyższych na kierunkach zarządzania, ekonomicznych, pedagogicznych i technicznych, na których są tworzone i wdrażane systemy e-nauczania, jak i do pracowników firm szkoleniowych i działów HR wykorzystujących e-learning w procesie doskonalenia zawodowego pracowników.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo