Między wierszami:

słownik poezji

Inne tytuły:
gimnazjum
Autor:
Artur Dzigański
Wydawca:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2010)
ISBN:
978-83-7623-505-9, 978-83-7623-727-5
Autotagi:
druk
historia
podręczniki
słowniki
szkoły średnie

Słownik poezji Między wierszami. Słownik poezji to opracowanie, które przyda się każdemu uczniowi szkoły ponadgimnazjalnej, który chce nauczyć się interpretować i analizować wiersze. Książka może być wykorzystywana nie tylko jako pomoc w przygotowywaniu się do lekcji lub jako inspiracja do własnych analiz poezji, ale i jako podpowiedź czy przypomnienie treści czytanych na lekcjach utworów przed sprawdzianem lub maturą. Między wierszami. Słownik poezji to: - przygotowane przez specjalistów omówienie treści utworów poetyckich - lektur obowiązkowych i uzupełniających, z poziomu podstawowego i rozszerzonego, - biogramy najważniejszych poetów z historii literatury, uzupełnione o opinie krytyków literackich, - siatka motywów literackich, ułatwiająca szybkie znalezienie utworów o podobnej tematyce. `Niektórzy lubią poezję` - pisała w jednym ze swoich najbardziej znanych wierszy Wisława Szymborska. Mamy nadzieję, że lektura tej publikacji przekona naszych czytelników, że interpretowanie poezji może być przyjemnością. Wierzymy też, że dzięki tej książce pytanie `co poeta miał na myśli?` zniknie z uczniowskich sennych koszmarów - na zawsze.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo